Thursday, June 28, 2012

UFO found in Baltic Sea




A Swedish expedition team has found an unidentified object at the bottom of the Baltic Sea, leaving some to believe it’s the remnants of an extra-terrestrial ship.
Scientists went off on a deep-water dive to debunk some theories about the underwater object, but were left with more questions than they had answers.
The divers found that the object was raised about 10 to 13 feet above the seabed, and curved in at the sides.
“First we thought this was only stone, but this is something else,” Ocean X team diver Peter Lindberg said in a press release.
The object had an egg shaped hole leading into it from the top, working like an opening. On top of the object, they found strange stone circle formations, which resembled small fireplaces. The stones were covered in something that resembled “soot.”
“During my 20-year diving career, including 6000 dives, I have never seen anything like this. Normally stones don’t burn. I can’t explain what we saw, and I went down there to answer questions, but I came up with even more questions “, Stefan Hogeborn, one of the divers at Ocean X Team, said in the press release.
Farther back from the object, the Ocean X team said that they could see a “runway” or a downhill path that is flattened at the seabed with the object at the end of it.
“As laymen we can only speculate how this is made by nature, but this is the strangest thing I have ever experienced as a professional diver“, continues Peter Lindberg, one of the founder Ocean X Team.
Scientists are currently examining samples from the circle-shaped object, and experts in sonar imaging are processing data from the “ship” to help shed more light on what exactly this underwater object is.
The outline of the ship on pictures resembles the famous Star Wars ship the “Millennium Falcon.”
Lindberg said the odd thing about the discovery is that there is no silt on the rock, which is an ordinary thing to find when lying at the bottom of the sea.
He also told Fox News that the object is “disc-shaped” and “appears to have construction lines and boxes drawn on it.”
Lindberg told the news agency that the Americans and Japanese “are much more excited” about the discovery than the local Swedish people.

Wednesday, June 27, 2012

Man United Make Record Breaking £30m+ Bid for ‘New Cristiano Ronaldo’


20 year old James Rodriguez came into his own last term, the impressive winger making an impact after a hit and miss first season at FC Porto. The Colombian international netted 12 goals in 22 league fixtures to help his side past a resilient Benfica side to retain their domestic title.
The speedy wide-man is considered by many as the ‘Next Cristiano Ronaldo’ and perhaps the obvious potential Rodriguez displays is why Sir Alex Ferguson is willing to make such a huge bid for a relatively inexperienced performers.
Sir Alex Ferguson has taken to a more youthful transfer policy in recent seasons and has seen the likes of Javier Hernandez, David de Gea, Phil Jones and Chris Smalling make an instant impact to become crucial members of the Old Trafford first team squad.
Interest in Rodriguez coupled with talk of contract talks between Man United and Nani stalling may well lead some to put two and two together and suspect that Ferguson is willing to replace the Portuguese international this summer.
Ferguson also has the likes of a rejuvenated Luis Antonio Valencia and Ashley Young to call upon as first choice flank options but clearly the Scot has seen enough to warrant a very significant, club record breaking, bid for the FC Porto man.
James Rodriguez Colombia








Thursday, June 21, 2012

Portugal won, that kid Ronaldo scored

REUTERS/Leonhard Foeger

Messi, Messi....hola bola coca cola



Man of the MatchCristiano Ronaldo, Portugal. There is no way to overstate his importance to Portugal. He drew extra attention every time he was on the ball — as many as three Czech defenders, at one point — and was still able to generate danger from run-of-the-mill situations.
The HighlightSo, did he really taunt Messi?

Monday, June 18, 2012

GM's cars

GM's greatest car designs

Titipan Ucapan Khas Dari Ibu Arwah Yasmin J Hunwick


Titipan Ucapan Khas Dari Ibu Arwah Yasmin J Hunwick


Salam semua, kat sini Nuriz nak sampaikan pesanan dari Puan Sazlina ibu kepada arwah Yasmin J Hunwick yang meninggal akibat kemalangan pada 3 Jun 2012. Puan Sazlina Shahriman Shah, ibu arwah, meminta saya sampaikan pesanan dan ucapan terima kasih kepada semua yang telah memberikan ucapan takziah kepada beliau sekeluarga. Beliau sangat berterima kasih atas keprihatinan anda semua ( para bloggers, orang awam, rakan rakan arwah dan yang mana mengenali atau tak mengenali arwah, dan pihak pihak lain yang berkenaan)
Titipan ucapan dari Puan Sazlina
DARI DAIRI IBU ARWAH YASMIN JOHAN @ YASMIN J HUNWICK
Assalamualaikum wbt,
Hari ini, sudah 14 hari arwah Yasmin Johan @ Yasmin J Hunwick meninggalkan kita. Anak sulung kami dari 4 beradik telah pergi dgn cara yang cukup tragis sehingga pada mulanya sukar untuk kami menerima kenyataan. Tapi itu ketentuan Ilahi tak ada siapa yg dapat menahan.
‘Setiap orang mempunyai ketentuan ajal masing-masing. Apabila kematian seseorang itu telah ditentukan, maka ajal itu akan datang, tidak berganjak, terdahulu atau terkemudian. Itulah ketentuan dari Allah yang tidak dapat diingkari oleh manusia. Allah mahukan agar setiap hamba-Nya redha dengan qada’ dan qadar ketentuan Allah’.
Melalui @’Nuriz Ibrahim’ (Nurizspace.com) saya ingin menyampaikan ucapan terima kasih yg tidak terhingga kepada semua pihak dari pagi arwah menyambut panggilan ilahi, dikebumi hingga ke majlis tahlil yg diadakan di Langkawi dan Semenyih. Terima kasih kami kepada pihak polis Langkawi, Bomba dan pihak Hospital yg menjalankan kerja dengan pantas, juga Pengarah Hospital Langkawi Dr. Selahuddin yg sudi menziarahi kami sekeluarga, Tok Imam Masjid Aishah Sg Menghulu, kunjungan sanak saudara dan ramai rakan2 diperkarangan masjid (sehingga ada yg kami tidak kenali) kawan arwah dari Shah Alam yg bergegas ke Langkawi dengan menaiki motor, Jiran-jiran, pihak media, kawan2 sekerja saya, sekerja Johan, kawan2 arwah dari setiap sekolah di Langkawi, cikgu-cikgu akademik dari sekolah tadika hingga ke sekolah menengah, Cikgu Catur (FCU Family), Cikgu Piano, Cikgu arithmatic, cikgu tusyennya di sekitar Taman diLangkawi.
Juga kepada pengusaha feri (penjual tiket/kaunter) di Kuala Kedah dan Kuala Perlis kerana memberi keutamaan kepada sanak2 saudara saya yg datang dari KL/Selangor, Kedah/Perlis dan juga kepada kepada ramai kawan arwah yang datang dari sekitar Tanah Besar.
Pada hari pertama dan kedua , kami tidak menyedari yg twitters dan bloggers sedang menceritakan mengenai arwah sehingga saya diberitahu oleh adik saya, Nurul Huda Shahriman Shah. Ucapan t.kasih juga buat semua para-para fb, twitters, myspace, bloggers (saya ada membalas komen kepada setengah bloggers dan ada juga saya tidak sempat untuk membalas) yang tak putus2 mendoakan kesejahteraan roh anak saya di sana. Sehingga ke hari ini pun saya masih menerima ucapan takziah dari para twitter dan fb.
Juga setinggi-tinggi ucapan Terima Kasih kami kepada para-para VIP, YB Dato’ Paduka Abu Bakar Bin Taib (Ahli Parlimen Langkawi), YB Dato Ir. Hj Nawawi Bin Hj. Ahmad (ADUN Kuah ), En Zubir Bin Ahmad (wakil PAS) yg datang menziarahi kami. En. Nor Saidi Bin Nanyan (Ketua Pemuda UMNO Langkawi) yang datang bersama wartawan NST/BH. Juga kepada YB Dato Seri Anwar Bin Ibrahim (Ketua Pembangkang – PKR) yang sudi menghadirkan diri ke Majlis Tahlil di Semenyih.
(Kami memohon maaf sekiranya kami tidak menyenaraikan nama2 yg terlibat secara langsung atau secara tidak langsung).
Disamping itu juga ucapan takziah yang kami terima melalui telefon/sms dari sanak-saudara dan rakan-rakan dari seluruh Malaysia dan luar negara.
Yang saya tak akan lupakan ialah kepada Pn Zira (wargakerja Pasaraya Ekonomi Taman Langkawi) yg bergegas ke tempat kejadian setelah mendengar satu dentuman yg kuat (tempat kejadian hanya 50-100 meter sahaja dari Pasaraya tersebut) Saya amat terhutang budi kepada Pn. Zira kepada melafazkan ucapan dua kalimah syahadat kepada arwah, beliau memangku arwah dalam keadaan masih bernyawa dan mengajar arwah mengucap, setelah habis 3 kali Pn Zira lafazkan syahadah, mulut arwah masih terkumat-kumit sehinggalah hembusan arwah yg ketiga adalah hembusan terakhir. Dan beliau terus meninggal kita. Menurutnya, arwah pergi dengan keadaan yg cukup tenang seperti tiada kesakitan. Ini lah saat yang menenangkan kami serta berasa amat bersyukur kerana anak kami meninggal sambil menyebut kalimah Allah. Itu terlalu besar dan bermakna buat kami. Menurut Pn. Zira, kepalanya tidak pecah seperti didakwa oleh setengah pihak cuma darah banyak keluar dari kepalanya. Nauzubilllah.. sakit anaknya kami…:’(
Menurut ramai kawan2 di sosial media, ramai yg mengambil ikhtibar selepas kematian arwah. Segala kebaikan dari arwah dgn izin Allah jadikan ia sebagai teladan. Semoga kami sekeluarga tidak digolongkan sebagai orang yg riak dalam menjaga anak saya terutama arwah yg merupakan anak sulung saya. Saya sering beritahu dan nasihatkan arwah untuk hidup secara sederhana, bahagikan diri untuk dunia dan jangan lupa bekalan untuk akhirat. Sejak kecil lagi beliau suka mengaji, melukis dan meminati pelajaran Agama Islam. Saya masih teringat semasa arwah Tahun 1, diwaktu saya mengambilnya pulang dari sekolah, beliau berlari2 mendapatkan saya sambil membawa beg yg berat dgn tangannya memegang Kertas ujian Agama Islam, arwah berkata sambil teruja ‘Mama, Agama (Pendidikan Islam) Yasmin dapat 100.’ Saya terus mencium arwah sambil membawa adik2 nya, Muiz 5 tahun dan Zharif 3 tahun (umur masa itu) sama-sama masuk ke dalam kereta. Itu adalah kertas peperiksaan pertama yang ditunjukkan kepada saya. Sebagai ganjaran saya berkata nak apa sebab dapat markah yg perfect, arwah terus berkata nak makan Mekdi (McD). Itu lah kenangan yg paling saya tak kan lupa kan.
Ada juga yg membaca diari bloggers dan twitter bertanya dimana hendak mendapatkan buku yg di postkan oleh arwah di Instagram 3 minggu sebelum beliau meninggal yang bertajuk ‘BEGINIKAH RASANYA 7 MALAM PERTAMA DIALAM KUBUR, Persiapan Menuju Alam Barzakh’. Jika ada sesiapa yg berminat silalah PM saya di fb atau pun boleh reply melalui blog Nuriz. Saya akan beritahu detail mengenai penulis buku itu. Atau pun anda boleh dapatkannya di kedai buku ‘Popular’ diseluruh negara dimana Arwah telah pergi membelinya di‘Popular’ Alor Setar.
Di laman fb ni juga saya menerima ramai rakan fb baru yg pernah bertwitter dan bloggers semasa arwah masih ada. Tujuan semua adalah untuk menyalurkan ucapan2 takziah. T.Kasih byk2 kami ucapkan.
Hanya Allah dapat membalas budi baik saudara-saudari, dan berharap iringin doa kalian tidak akan putus sekiranya teringatkan Arwah Yasmin J Hunwick. InsyaAllah.
Salam Hormat
BIODATA
1999 – Tadika PerpaduanTaman Desa Permata, Kuah Langkawi
2001 – Tadika KEMAS Padang Putih, Temoyong, Langkawi
*****
2002-03 – SK Seri Negeri, Kuah Langkawi
2004 – SK Kelibang, Kuah Langkawi
2005-07 – SK Sg Menghulu, Kuah Langkawi
*****
2008 – Maktab Mahmud Langkawi
2009 – 10 – SMK Kelibang , Kuah Langkawi
2011 – 12 – SMK Mahsuri, Kuah Langkawi
Kembali ke Rahmatullah pada 03 Jun 2012.
04hb Jun 2012 jam 2.00 pm – Disemadikan di perkarangan perkuburan Islam Masjid Aisyah, Sg Menghulu, Kuah Langkawi.

Jika anda nak ucapkan takziah pada keluarga arwah boleh hubungi alamat FB ibu arwah :
Artikel berkaitan:

Sunday, June 17, 2012

Dutch 'delight'

Netherlands' fans react at the end of their Group B Euro 2012 soccer match against Germany at the Metalist stadium in Kharkiv

Netherlands' fans react at the end of their Group B Euro 2012 soccer match against Germany at the Metalist stadium in Kharkiv

Germany's Lukas Podolski (L) and Netherlands' Mark van Bommel (R) comfort Netherlands' Wesley Sneijder after their Euro 2012 Group B soccer match at the Metalist stadium in Kharkiv

"I felt around 65-70 minutes the Dutch were physically drained, very tired," said Loew. That sum up it all, they are tired after long season.


Wednesday, June 13, 2012

Syawal 2010 Pekan Darat Butterworth

Aku, 6 month old, September 1970

I hate new Man United home jersey

United he stands: Nick Powell has joined Manchester United

Stupid Nicklas Bendtner, how stupid you can be


Gara-gara Celana Dalam, Bendtner Bisa Kena Masalah


AFPPenyerang Denmark, Nicklas Bendtner, merayakan gol kedua (dari dua) ke gawang Portugal, pada matchday kedua Grup B Piala Eropa 2012, di Lviv, Rabu (13/6/2012).
LVIV, KOMPAS.com - Penyerang Denmark, Nicklas Bendtner, mencetak dua gol ke gawang Portugal, pada matchday kedua Grup B Piala Eropa 2012, Rabu (13/6/2012), yang dimenangkan Portugal 3-2.

Saat merayakan gol kedua, Bendtner mengangkat bajunya, sehingga sebagian celana dalamnya terlihat. Pada celana dalam itu terdapat tulisan "Paddy Power", nama sebuah rumah judi yang bermarkas di Dublin, Irlandia.

"Saya sangat gembira untuk Nicklas. Penampilannya luar biasa malam ini. Saya yakin, bahwa melalui celana dalam kami itu, keberuntungan Irlandia membantunya mencetak dua gol itu," ujar perwakilan Paddy Power, Ken Robertson.

Perayaan gol dan pernyataan Robertson itu bisa membawa Bendtner pada masalah, karena UEFA melarang segala bentuk iklan pada atribut yang dikenakan pemain selama Piala Eropa 2012. 

Thursday, June 7, 2012

Khasiat pokok lempoyang

Minat bercucuk tanam memang sudah ada dalam diri aku sejak kecil lagi. Aku rasa amat seronok bila pokok yang aku tanam mendatangkan hasil. Walaupun rumah yang aku tinggal sekarang adalah jenis townhouse, ianya tidak mendatangkan masalah untuk aku bercucuk tanam. Ok, enough of introduction.


Hari ini aku akan membicarakan khasiat lempoyang. Tapi rasa dia masyaallah pahit!

(Ihsan gambar Dedaun Alam)


Di bawah ini aku copy dari blog :http://laman-seri.blogspot.com/2011/01/alternatif-rawat-kanser-serviks.html (Mintak izin Sdra/Sdri)


SUDAH banyak diperkatakan mengenai barah serviks atau pangkal rahim atau kanser yang menyerang bahagian reproduktif wanita.

Malah, menyebutnya saja pasti menimbulkan rasa gerun apalagi kedudukannya sebagai pembunuh wanita kedua tertinggi di negara ini selepas barah payu dara. Tidak hairanlah, dari semasa ke semasa, beberapa kempen kesedaran dianjurkan kerajaan mahu pun swasta dalam usaha memastikan lebih ramai peka atau prihatin dengan penyakit ini.

Namun, selain aspek perubatan, penyelidik juga giat mencari kaedah atau penemuan yang boleh dijadikan alternatif bagi merawat penyakit ini. Terbaru, sekumpulan penyelidik Universiti Putra Malaysia (UPM) berjaya menghasilkan bahan semula jadi khusus bagi merawat dan kanser serviks pada peringkat awal lagi.

Kajian enam tahun sejak 2002 berasaskan herba tempatan atau lebih dikenali sebagai daun lempoyang itu akhirnya membuahkan penemuan yang mengagumkan ramai pihak, termasuk di peringkat antarabangsa.






Next target - Nick Powell

NORTHAMPTON, ENGLAND - DECEMBER 10:  Nick Powell of Crewe Alexandra in action during the npower League Two match between Northampton Town and Crewe Alexandra at Sixfields Stadium on December 10, 2011 in Northampton, England.  (Photo by Pete Norton/Getty Images)

Angelo Henriquez

Chiledude_original_crop_340x234

Manchester United new signing from Chile

Wednesday, June 6, 2012

Jiran puaka

'Neighbor from hell' atau jiran yang dilahirkan untuk menyusahkan jiran tetangga.
Kes semalam betul-betul buat aku mendidih. Sehingga semalam dah 8 (lapan) ekoq tikus mampuih letak kat rumah aku. Hang ingat aku kerja dengan DBKL melupuskan bangkai tikus.
Sekali boleh sabar, 2 kali boleh sabar, 3 kali boleh sabar, 7 kali hilang sabar.
Umur dah 50 lebih, perangai macam budak tadika. Aku kalau banyak duit dah lama aku pindah Taman Tun Dr Ismail.


Asam pedas Melaka





Sunday, June 3, 2012

Niseko Japan

Chairlift, Niseko Ski Resort, Japan

Niseko is probably the best known of all the Japanese resorts, based on the northerly Island of Hokkaido and is split across 3 ‘resorts’; Grand Hirafu, Higashiyama and Annupuri. With a hub of lively apr├Ęs bars and restaurants based at Hirafu, it is here that the majority of skiers spend their time. Added to the fact that the mountain receives in excess of 50 foot of dry, light powder every year; it really does make it a fantastic all round skiing experience. There is easy access to the slopes, which stay open until 9pm each night on specially floodlit runs to ensure you make the most out of your day before enjoying the Japanese style nightlife.


View, Niseko Ski Resort, Japan

Night View, Niseko Ski Resort, Japan

Thermal Bath, Niseko Ski Resort, Japan

Demi undi



NAJIB bersama Abdul Taib (kanan) menyertai tarian Merbah Ranyai sempena Pesta Gawai di rumah Jana anak Sweng, Batu Matup, Julau semalam