Wednesday, October 19, 2011

38 Perajurit Korea Memeluk Islam


38 Perajurit Korea Memeluk Islam

Seramai 38 tentara Korea Selatan secara spontan berikrar masuk Islam. Ke-38 tentara Korea itu, salah seorang diantaranya ialah seorang komandan bernama Kapten San Jin-Gu manakala 37 lainnya adalah perajurit. Kapten San adalah salah satu komandan Brigade 11 SF, tentera pengaman PBB dari Korea Selatan yang ditugaskan di Iraq. Kapten San dan pasukannya bertugas di wilayah Irbil, Iraq Utara.
Ketika bertugas di wilayah tersebut, Kapten San Jin-Gu  selalu melihat orang-orang islam sholat berjamaah di masjid. Kebetulan markas pasukannya berada dekat sebuah masjid. Dia sangat tertegun dengan gerakan-gerakan sholat dan kerana dihinggapi rasa gelisah, ia mencuba menirukan seluruh gerakan sholat dengan dipraktikan dibiliknya secara sendirian.
314361 134096520025559 100002756359372 122562 1097059717 n Tentera Korea memeluk Islam
Apabila mempraktikannya Kapten San Jin-Gu merasakan sesuatu ketenangan, dan perasaan damai berputik di dalam hatinya. Kemudian gerakan-gerakan sholat tersebut dijadikan sebagai program meditasi di dalam pasukan yang dipimpin olhenya (disamping Yoga), dan ternyata sebahagian besar perajuritnya merasakan hal yg sama setelah mempraktikan gerakan-gerakan sholat, mereka juga merasa lebih tenang dan damai. Sejak itu Kapten San berusaha untuk mempelajari Islam dan mengenalnya lebih dalam lagi, dan akhirnya dia membuat keputusan untuk memeluk Islam.

Aku telah temui cahaya Islam

Ketika dia menyampaikan niatnya ingin memeluk Islam kepada perajurit-perajurit pimpinannya, ia berkata: “aku telah menemukan cahaya kehidupan yang sesungguhnya, aku ingin berada dalam cahaya itu, dan cahaya itu adalah Islam”. Tanpa ia duga, secara spontan 37 perajurit yang berada dalam pimpinannya mengangkat tangan mereka, sebagai tanda ikut bersama komandannya  untuk juga memeluk Islam.
Alhamdulillah..kepada semua umat Islam sayangilah agamamu selamanya..
Credit to blog Oh Gempak ! 

No comments:

Post a Comment